Partnerzy serwisu:
Komunikacja

BMZ Poland uruchamia w Gliwicach produkcję baterii do autobusów Daimlera

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
01-10-2025
Ostatnia modyfikacja:
01-10-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. BMZ Poland

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
BMZ Poland uruchamia w Gliwicach produkcję baterii do autobusów Daimlera
fot. Mercedes Benz Bus
W październiku 2025 r. w gliwickiej fabryce BMZ Group ruszy produkcja systemów bateryjnych nowej generacji NMC4, które trafią do elektrycznych autobusów miejskich Daimler Buses, w tym modelu Mercedes-Benz eCitaro. Nowe ogniwa o pojemności 111 kWh zapewniają wyższą gęstość energetyczną, dłuższy zasięg i większą żywotność, co czyni je jednym z najbardziej zaawansowanych rozwiązań na rynku transportu publicznego.

Współpraca pomiędzy Grupą BMZ i Daimler Buses, zapoczątkowana w 2024 roku, wchodzi w fazę operacyjną wraz z wdrożeniem nowoczesnego systemu baterii wysokiego napięcia, zaprojektowanego specjalnie z myślą o wymaganiach transportu publicznego. Jak przekonują przedstawiciele BMZ, bateria NMC4 stanowi kamień milowy w elektromobilności: łączy wysoką gęstość energii, wydłużony zasięg, solidne rozwiązania bezpieczeństwa i długą żywotność.

– Jesteśmy dumni, że możemy przyczyniać się do transformacji transportu publicznego w Europie w kierunku zeroemisyjności wraz z Daimler Buses i jego nowoczesnym modelem Mercedes-Benz eCitaro. NMC4 to najbardziej zaawansowana bateria, jaką kiedykolwiek opracowaliśmy – efekt ponad dekady doświadczeń i innowacji – mówi Paweł Kępski, dyrektor Business Unit EV w BMZ Poland.

Bateria NMC4

Nowo opracowany pakiet bateryjny NMC4 o pojemności 111 kWh został stworzony specjalnie dla pojazdów elektrycznych o dużej mocy, takich jak autobusy miejskie i busy lotniskowe. Jak wskazują przedstawiciele BMZ, jego modułowa konstrukcja i system chłodzenia cieczą zapewniają najwyższą wydajność, łatwość serwisowania oraz długoterminową trwałość.

– Parametry te plasują NMC4 w czołówce technologii bateryjnych dla transportu publicznego i czynią z niej przełomowe rozwiązanie dla producentów OEM, takich jak Daimler Buses – dodaje Kępski.

Specyfikacja techniczna baterii NMC4:
  • Energia: 111 kWh
  • Waga: ~600 kg

Mercedes-Benz eCitaro z baterią NMC4

Baterie NMC4 będą wykorzystywane w modelach Mercedes-Benz eCitaro, eCitaro G i eCitaro K od 2026 r. Z tego powodu Daimler Buses zaprezentuje autobus eCitaro wyposażony w baterie NMC4 podczas targów Busworld Europe 2025. Nowa generacja baterii NMC4 łączy wysoką gęstość energii, umożliwiającą dłuższe zasięgi, z bardzo długą żywotnością. Zwiększona żywotność osiągana jest nie tylko dzięki ładowaniu o mocy maksymalnej 150 kW, ale także przy regularnym szybkim ładowaniu do 300 kW.

– To partnerstwo łączy doświadczenie Daimler Buses w budowie autobusów z innowacjami BMZ w zakresie systemów bateryjnych. Wspólnie kształtujemy przyszłość mobilności bezemisyjnej w całej Europie. Jestem szczególnie podekscytowany faktem, że już wkrótce baterie NMC4 będą zasilały nasze autobusy miejskie – mówi Michael Klein, COO Daimler Buses.

„Made in Europe, for Europe”

Produkcja systemu bateryjnego NMC4 jest w pełni zlokalizowana w gliwickim zakładzie BMZ Poland, który stał się globalnym centrum kompetencyjnym grupy w zakresie rozwiązań elektromobilnych. Według BMZ, zaawansowana automatyzacja, nowoczesne prace badawczo-rozwojowe oraz zastosowanie technologii dwuskładnikowego klejenia pozwoliły BMZ znacząco obniżyć koszty jednostkowe, zwiększyć jakość i skalę produkcji.

Systemy bateryjne BMZ Poland już dziś zasilają tysiące autobusów elektrycznych i pojazdów użytkowych w całej Europie. Generacja NMC4 potwierdza pozycję firmy jako czołowego dostawcy baterii na dynamicznie rosnącym rynku elektromobilności.

Zobacz na żywo podczas Busworld 2025

Nowy system bateryjny NMC4 zostanie zaprezentowany na stoisku Grupy BMZ (hala 3, stoisko 314B) podczas targów Busworld 4–9 października 2025 r. Daimler Buses pokaże autobus eCitaro z systemem NMC4 na swoim stoisku (hala 5, stoisko 503).
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Już 30 autobusów elektrycznych we flocie MPK Radom!

Komunikacja

Konin próbuje kupić dwa krótkie elektryki z ładowarką

Komunikacja

Konin próbuje kupić dwa krótkie elektryki z ładowarką

Przemysław Farsewicz 21 sierpnia 2025

Mielec wybiera Solarisa w zamówieniu na siedem elektryków

Komunikacja

MPK Kraków stawia na Solarisa

Komunikacja

MPK Kraków stawia na Solarisa

Paulina Piziorska 06 czerwca 2025

Zobacz również:

Już 30 autobusów elektrycznych we flocie MPK Radom!

Komunikacja

Konin próbuje kupić dwa krótkie elektryki z ładowarką

Komunikacja

Konin próbuje kupić dwa krótkie elektryki z ładowarką

Przemysław Farsewicz 21 sierpnia 2025

Mielec wybiera Solarisa w zamówieniu na siedem elektryków

Komunikacja

MPK Kraków stawia na Solarisa

Komunikacja

MPK Kraków stawia na Solarisa

Paulina Piziorska 06 czerwca 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij